Längesen nu

Ja då var det ett tag sen man bloggade då. Det har ju hänt lite grejjer.

Efter sista inlägget så fick jag inte sova något på natten förrutom en timme. Kl 5:30 gick jag upp och duschade för jag tänkte att det var förvärkar som inte ville ge sig riktigt. Men se där vad otroligt fel jag hade haha.
Kl 6:00 väckte jag sambon och sade att det var kanske dags att ringa å prata med förlossningen om hur man skulle göra om man skulle komma in å de fick se om det hänt något. Sagt å gjort. Vi packade det sista i väskorna och gjorde i ordning en till Lucasen med, väckte upp honom och klädde honom och ringde svärisarna och sade att vi var på väg. Kl 6:45 lämnade vi av Lucas hos dom och sen iväg upp till förlossningen. Väl där inne så satte de ctg på mig å skulle kolla hur värkarna var som, då var kl 7:02.
Kl 7:23 så sade jag till sambon att det var något som inte kändes helt ok så han ringde efter bm så hon kom in å skulle känna hur öppen jag var å jag hade bara en liten kant kvar då å en mycket buktande hinnblåsa!!!!!Jag var alltså öppen 10 cm!!
Herregud hann jag bara tänka för då gick vattnet kl 7:25.  Å kl 7:27 så tittade vår dotter ut i världen!! Världens vackraste Izabelle, 3255 gr och 48 cm lång. Vi hann inte ens in i förlossningsrummet utan hon kom i intagningssalen utan bedövning eller något. Det var en helt otrolig upplevelse.

Sen så när de 6 timmarna hade gått efteråt så åkte vi upp till vårdhotellet för att bo över natten så vi bara kunde koppla av och mysa. Där så kom svärisarna på besök och världens stoltaste storebor Lucas och faster och farbror. Även moster och Robban och Nova kom å hälsade på. Emil kunde inte följa med för han var lite snorig stackaren.

Sen på måndagen så åkte vi hem så fort vi fick. Hämtade upp Lucas och åkte hem. Känner mig otroligt fräsch efter denna förlossning. Har varit ute å gått och hälsat på folk å haft oss.

Idag var vi bort till syster på besök så Emil kunde träfffa Izabelle med men det hade han inte riktigt tid med hihi, full rulle på grabbarna som vanligt. Vi satt ute på altanen och drack kaffe å snackade skit med syster.

Nu är man på väg i säng så man hinner sova något innan prinsessan ska äta igen.

Skriver mer en annan dag.

Bye Bye

Kommentarer
Postat av: Jessica o Julia

Grattis till lilla tjejen!! underbar förlossning du hade ;-) hoppas allt e bra med er och den lilla! Grattis igen från oss!! kramar Jessica o Julia!

2008-07-28 @ 22:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0