Torsdag

Japp det är det idag =D

Idag så har ju Lucas varit på dagis som vanligt och jag gick till syster medan han var på dagis. Men inte blev det soffläge hos syster inte.. Hennes goklimpar var ju lediga idag eftersom de gick på dagis i måndags å då var det full rulle där hemma hihi.
Jag kom dit och startade kaffepannan för en gångs skull och sen skulle jag diska upp 2 kaffekoppar så vi hade nåt å dricka kaffet ur men det slutade med att jag diskade all deras disk så min sjuka lillasyster slapp göra det. Hon hade lixom fullt upp med barnen som ville ha hennes uppmärksamhet. Så jag diskade å drack kaffe om vartannat efter vi hade fikat. När det var klart så hade jag en stund kvar innan Lucas slutade så då satt vi å surrade skit å lekte med barnen.

Sen så gick jag å hämtade Lucas och det hade bara varit bra på dagis. Men det ska ni veta att det var allt annat än bra när vi skulle gå från dagis. Vi han från dagisgården och ut på vägen som går förbi där å sen blev Lucas som förbytt. Helt förstörd var han, grinade å skrek om vartannat. En dagisfröken som till staketet som går runt dagis och frågade om jag ville låna en pulka men det hade varit lönlöst för Lucas hade bara kastat sig ur den. Så jag sa nej tack och hon sa då: Ja du har det du gör ett tag. Ja det har jag verkligen tyckte jag å log. Det är så gulliga fröknar på Lucas dagis så =) Satte mig ner på huk å pratade med Lucas om varför han var så ledsen å arg å det var för att han var trött å hungrig stackars pojken min. Så jag sa att jag bär dig en bit då åsså får du åka brädan sen så vi kommer hem så du får fika då å det gick han med på. När vi kom hem så fick han en skål med flingor och mjölk som han slukade på nolltid. Så jag har beslutat mig för att ta med mig en frukt eller något som han kan äta på när vi går hem så han slipper bli så förtvivlad mer.

När vi kom hem så startade jag kaffepannan och tog mig an Lucas rum, sorterade ordning leksakerna och renbäddade sängen å plockade rent skötbordet så nu är det bara dammsuga å skura golvet kvar där. Så jag får se om jag gör det idag eller om jag tar det imorrn.
Tänkte försöka städa lite mer här hemma imorrn när jag ändå är hemma hela dagen.
Efter jag städat Lucas rum så tog jag å ställde mig å gjorde mat. Lövbit, klyftpotatis och rårivna grönsaker.
Så nu har man ätit och ska väl ta mig en kopp kaffe så jag lever fram tills dess det är dags att gå å sova.

Skriver kanske lite mer senare om det händer nåt mer, ni får se.

Baj Baj

Kommentarer
Postat av: Elli Caramelli

Ett STORT tack för diskningen.. Det var guld värt..

2009-02-05 @ 19:59:32
URL: http://bellan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0